Nekromant
Nekromant
Kouzelník na páté úrovni se může při přechodu na další úroveň zaměřit také na nekromancii. Nekromant zasvětí svá studia smrti. Zkoumá smrt a těží z toho jak jen může.
Učení se kouzlům
Nekromant je tak úzce zaměřen na obor nekromancije, až má potíže sesílat kouzla z ,která se netýkají nemrtvých. Proto se při přestupu na vyšší úroveň naučí pouze čtvrtinu „normálních“ kouzel z pravidel DrD oproti mágovy, či čaroději. Ostatní kouzla se musí týkat jeho specializace. Kouzla, která neodpovídají nekromantovu zaměření musí sesílat prostřednictvím pomocných kouzel dvířka, dveře nebo brána. To se týká i kouzel, která se naučil, než se dal na dráhu nekromanta.
Přítel kouzelníka
Nekromant přítele nemůže vyvolat. Pokud má nějakého z dřívějších dob, pak se mu nezlepšují schopnosti jako u čaroděje, nýbrž vlastnosti zůstávají na základní úrovni jako u mága.
Naslouchání kouzlům
Toto umění ovládá až od 25.úrovně a to navíc s postihem k hodu proti pasti – 5. Bližší informace v PPE Postavy.
Nevidění
Nekromant neumí neviděné odvracet, má-li však zákoně zlé přesvědčení neublíží mu Dokáže také vidět neviděné neviditelné pouhým okem. Pravděpodobnost, že neviděného uvidí činí 2*int+2*úroveň+2*úroveň neviděného- procento za sáh vzdálenosti. Pokud nekromant neviděného vidí a dojde k boji, nemá žádný postich za boj s neviděným protivníkem. Nekromant každopádně vycítí přítomnost neviděných, jsou-li blíže než 100sáhů.
Smrt
Nikdo neví, co je před životem, ale každý ví, že život končí smrtí. Smrt nastává ve chvíli, kdy tělo neudrží duši. Duše stoupá astrálnímy sférami a pokud se v nich nezachytí, tak skončí v pekle. Dlouhověkost nekromantů však naznačuje nepravdivost. Nekromanté za svou magii platí 2x rychlejším stárnutím svého těla. Avšak jeho duše jeho tělo ne a ne opustit. Ve svém původním těle dokáže nekromant přežít 2x déle než obyčejný smrtleník. Pokud se promění v polonemrtvého nebo v nemrtvého může svůj život prodloužit.
Zmámení nemrtvích
Při pokusu o zmámení si nemrtví hodí proti pasti Roz+Int ~ 8 ~ není/ je zmámen. Nemá-li nemrtví svobodnou vůli (čili je-li pomocí dodané magenergie pod kontrolou svého tvůrce), snižuje se nebezpečnost o 6, je-li zmámen jiným nekromantem, snižuje se nebezpečnost o 3. Proti pasti si nemrtvý háže každý den, ovšem každý předchozí neúspěch zvyšuje nebezpečnost o 1. Stane-li se, že později nemrtví uspěje, sníží se nebezpečnost opět na základní úroveň. Zmámený nemrtvý má dojem, že nekromantovi cíle jsou schodné s jeho a považuje ho za svého přirozeného vůdce. Takový nemrtvý sice neposlechne sebevražedné příkazy a nebude bojovat až do smrti, ale jinak bude poměrně věrným služebníkem.
Setkání s nemrtvím
Na nekromanty rovněž nepůsobí zvláštní schopnosti nemrtvých, kterými své oběti ochromují, děsí, působí jim šok a podobně. Upíjení úrovní však na nekromanty působí normálně. To se týka například útoku upíra.
Tvoření vlastních nemrtvích
Nekromant se naučí tvořit i nemrtvé z jiných těl, než jsou těla humanoidů. K tomu se musí naučit příslušné kouzlo. Maximální velikost takto vytvořeného nemrtvého je C.
Omezení počtu nemrtvých
Nekromant musí dávat nemrtvím manu. Sečteme-li životaschopnost všech nemrtvých pod jeho mocí a vidělíme toto číslo úrovní nekromanta získáme počet magů, které nekromant musí vidat při každém zaostření vůle.
Cítění nemrtvých
Nekromant je schopen od 25. úrovně vycítit přítomnost nemrtvých ve svém okolí. O to se musí pokusit. Postup je snadný. (Úroveň nekromanta – 24 )*10 udává vzdálenost na kterou cítí nekromant nemrtvé. Sečtením životaschopností všech těchto nemrtvých a nekromantovy inteligence získáš pravděpodobnost, že nekromant pocítí přítomnost nemrtvých. Pokud nekromant uspěje o více jak 50%, je schopen správně odchadnout počet nemrtvích, které cítí s přesností na desítky.
Odhad nemrtvého
Nekromant od 10úrovně se může pokusit odhadnout nemrtvého. Nekromant nemrtvého sleduje a z jeho chování zjistí zda je pod vlivem někoho, či zda má nemrtví svobodnou vůli. Přehledně ukáže pravděpodobnosti tabulka. Základní pravděpodobnost je rovna rozdílu dvojnásobku inteligence nekromanta a inteligence nemrtvého.
situace |
lze od úrovně |
bonus |
|
---|---|---|---|
Sleduje nemrtvého v klidu či boji |
1směnu |
15 |
+20% |
40kol |
20 |
+10% |
|
30kol |
28 |
+6% |
|
20kol |
35 |
+2% |
|
Sleduje nemrtvého při rozhodování, jednání |
15kol |
10 |
+40% |
10kol |
14 |
+25% |
|
5kol |
19 |
+15% |
|
2kola |
23 |
+5% |
|
Sleduje více nemrtvích současně |
2nemrtvé |
13 |
-10% |
3nemrtvé |
18 |
-20% |
|
4nemrtvé |
24 |
-25% |
|
5nemrtvích |
29 |
-30% |
|
6nemrtvích |
34 |
-35% |
Další bonus dává nekromantovy jeho úroveň. Každá úroveň o kterou nekromant převišuje úroveň od které může odhadovat nemrtvého za daný čas mu dává 2% bonus. Totéž platí o dohadování většího počtu nemrtvých. Pokud se nekromant o odhad nepokouší je pravděpodobnost jeho úspěchu poloviční. Pokud si přesto něčeho všimne, jen mu přijde chování nemrtvého divné. Při fatálním neúspěchu je nekromant přesvědčen o opaku skutečnosti.
Cítení smrti
Nekromant se se smrtí potkává každý den. Dokáže ji proto vycítit. Nedokáže však vycítit smrt jež přijde náhle a nečekaně. Od 20. úrovně je nekromant schopen zjistit přicházející smrt. Základní pravděpodobnost je rovna nekromantově inteligenci. Za každou úrovní nad údaj ve sloupci od úrovně má nekromant bonus 3% za každou úroveň.
osoba |
čas před příchodem smrti |
Od úrovně |
bonus |
---|---|---|---|
Sám nekromant |
1směna |
20 |
+70% |
3směny |
23 |
+40% |
|
2hodiny |
26 |
+20% |
|
1den |
29 |
+10% |
|
2dny |
32 |
+5% |
|
Blízká osoba |
1směna |
25 |
+50% |
3směny |
28 |
+30% |
|
2hodiny |
31 |
+15% |
|
1den |
34 |
+5% |
|
Známá osoba |
1směna |
27 |
+40% |
3směny |
30 |
+20% |
|
2hodiny |
33 |
+7% |
|
Viděná osoba |
1směns |
30 |
+30% |
3směny |
33 |
+10% |
|
Neviděná osoba |
1směna |
32 |
+15% |
3směny |
35 |
+5% |
Když nekromant uspěje, ví jen, že se blíží smrt. Neví pro koho si jde. Na pravděpodobnost se hodí jen jednou. Čím více jistější je nekromantův odhad, tím lépe je nekromant schopen odhadnou i čas, za který smrt přijde. Tabulka vzdáleností udává úpravu pravděpodobnosti vzhledem k vzdálenosti postavy. Postihy jsou za každých začatých 100sáhů. Pro samotného nekromanta je postich vždy nulový.
Od úroně |
postich |
---|---|
20 |
-30% |
25 |
-15% |
30 |
-6% |
35 |
-2% |
Řeč nemrtvích
Nekromant rozumí všem nemrtvím, mimo ducha, stínu a přízraku. Za normálních okolností by rozuměli pouze nemrtví jemu. Vyjímkou jsou nemrtí ghůl, fext, spektra a upír, kteří umí mluvit i obyčejnou řečí.
Řeč duchů
Od 17. úrovně je nekromant schopen rozumět duchům, stínům a přízrakům.
Řeč neviděných
Od 23. úrovně může nekromant komunikovat s neviděnými do 100sáhů vzdálenosti.